недеља, 4. новембар 2012.


Како одржати дисциплину у одељењу

27МАР
У одељењу треба практиковати демократску дисциплину која подразумева равноправно укључивање свих ученика у одељењу. Учитељ треба да мотивише ученике  да се на активан и одговоран начин укључе у сва питања везана за функционисање одељења и рада у њему. Тако ћемо омогућити ученицима да развију способност доношења одлука, правих избора,  развијање самоконтроле и поштовање мишљења других.
У сваком одељењу се најчешће јављају мањи дисциплински прекршаји као што је: причање на часу, прављење буке док друга деца раде, али понекад и агресивно понашање. Такве проблеме ћемо решавати кроз разговор са ученицима, али врло често овакве разговоре водимо са истим ученицима, па на крају почињу да губе ефикасност ако се то понавља у недоглед. Да би рад у одељењу функционисао како треба неопходна је дисциплина, и ту смо увек у дилеми којим средствима то можемо постићи
Врло ефикасном се показала дисциплинска листа са зонама, која је јавна и сваки ученик има увид у њу.  Дисциплинска листа изгледа овако:
За сваки месец се прави нова листа. Прва зона је зелене боје, друга жуте и трећа црвене – као боје на семафору. За сваку повреду дисциплине ученику се уписује звездица, у сваком од три поља ученик може да има највише три звездице.
Сваког месеца се прави нова листа, а звездице из претходног месеца се не преписују. На крају сваког месеца ученици који немају ни једну звездицу добијају дипломицу за примерно владање у том месецу.
Диплома:

Нема коментара :

Постави коментар